Felanmäl

Din felanmälan gör du enklast genom att logga in på Mina sidor om felet inte är akut.

Om du inte har dina inloggningsuppgifter tillgängliga går det också bra att registrera fel som inte är akuta här, utan att behöva logga in. På vardagar går det också bra att ringa oss på 0521-260 260 mellan klockan 07.30-12.00 och 13.00-15.00.

Drabbas du av ett akut fel ska du kontakta vår Felanmälan på 0521 – 260 260. Det gäller även efter kontorstid, eftersom numret då är vidarekopplat till Nokas Larmcentral.

Som akuta fel räknas till exempel att;

  • Du får strömlöst i din lägenhet
  • Du drabbats av vattenläcka
  • Det är stopp i toastolen
  • Kyl eller frys stannar
  • Det är fel på låsen till lägenhet eller trappa
  • Tvätten fastnar i tvättmaskinen
  • TV-bilden försvinner i hela fastigheten
  • Det gjorts inbrott/åverkan i lägenhet eller förråd
  • Garageporten inte går att öppna eller stänga

Sunt förnuft är ledorden och bedömning sker från fall till fall.

Det är viktigt att inte lämna oriktiga eller överdrivna uppgifter, annars kan vi tvingas debitera dig.

Ofta kan vissa mindre fel lagas snabbare av den boende. Klicka på länkarna nedan för att få handfasta tips om hur du själv löser enklare problem.

Avloppsrengöring, byta lysrör, byta propp samt värme och ventilation.