– Beskriv felet med så många detaljer som möjligt, säger Lise Paulsen på kundservice. Då vet reparatörerna vad de ska koncentrera sig på när de åker ut och du får felen snabbare åtgärdade.
Det finns många sätt att göra en felanmälan när du är hyresgäst hos Vänersborgsbostäder: via hemsidan, telefonen, e-post eller genom ett besök på Vallgatan 13. När du felanmäler dagtid så är det Lise Paulsen som svarar. Sedan 17 år tillbaka är det hennes glada röst du möts av i telefonen.
– Jag tycker om mitt arbete, säger hon. Hyresgästerna är trevliga och det är roligt att kunna ge snabb service. När Lise får in en felanmälan så skriver hon in den på datorn och den förmedlas direkt till reparatörernas mobiltelefoner. Dessa kan då planera in sitt arbete allt eftersom anmälningarna kommer in. Hur snabbt ett fel åtgärdas beror på vad det är. Vid ett akut fel ska du alltid ringa, även efter kontorstid, eftersom numret då är vidarekopplat till Nokas larmcentral. Ett akut/brådskande fel kan vara att du till exempel har strömlöst, en vattenläcka, stopp i toan eller att låsen slutat fungera i fastigheten.